Au crescut cu telefoane mobile, tehnologie wireless și streaming pe Netflix. Nu, nu vorbim despre generația Millenial, pentru că reprezentanții acester generații au deja propriile familii, poziții în corporații și proprietăți pe numele lor, sunt deja adulți în toată firea. Vorbim despre generația Z, adică cei care s-au născut între sfârșitul anilor 90 și începutul anilor 2000. La fel ca predecesorii lor de generație, și generația Z se definește prin comportament specific, gusturi specifice în materie de consum și obiceiuri proprii. Acest lucru include include preferințe alimentare caracteristice și opțiuni specifice în materie de gustări și băuturi.
Ca atare, amplasarea automatelor nu mai este o sarcină simplă, ci trebuie să fie o acțiune intens documentată. Trebuie să țineți cont de preferințele publicului pe care îl deserviți. În situația în care amplasați aceste aparate în zonele des frecventate de reprezentanții Generației Z, cum ar fi unitățile de cazare pentru studenți, comunități de tineri, școli sau spații culturale, există doi factori importanți de luat în considerare.
Relația tinerilor cu tehnologia
Tehnologia modernă se află practic în ADN-ul Generației Z. Potrivit statisticilor, 45% dintre reprezentanții Generației Z primesc un plan propriu de telefonie mobilă (abonament sau cartelă pre-plătită) când au vârsta cuprinsă între 10 și 12 ani. Nu folosesc telefonul doar pentru a afectua apeluri sau pentru a trimite mesaje. Utilizarea rețelelor sociale devine esențială pentru viața lor, unde nu numai că pot să se conecteze cu prietenii, ci pot să interacționeze cu mărcile lor preferate și chiar să facă achiziții prin intermediul aplicațiilor.
Când cineva din această grupă de vârstă dă peste un aparat de vending mai vechi, este foarte probabil să nu simtă nevoia să achiziționeze ceva. Deși Generația Z folosește numerarul, este totuși o generație aflată în fruntea revoluției plăților digitale. Automatele care au opțiuni de plată cu telefonul mobil sau cel puțin cititoare de carduri vor face mai atrăgătoare utilizarea acestora.
Băuturile lor preferate
Linia tipică de băuturi răcoritoare probabil nu va fi suficient de atractivă pentru Generația Z. Potrivit Technomics, această generație preferă băuturile care oferă un plus de energie, în principal cafeaua. Băuturile reci sunt iarăși printre preferatele generației Z, dar cu mențiunea că după cafea, această generație preferă sucurile naturale de fructe și smoothie-urile, sau băuturile pentru sportivi. Băuturile tradiționale cu mult zahăr se află în partea de jos a listei lor de preferințe. Acest lucru se datorează, probabil, schimbării percepției publice asupra alimentației sănătoase și a consecințelor băuturilor răcoritoare cu mult zahăr.
Plasează-te la jumătatea drumului
Fiecare nouă generație vine cu lista proprie de preferințe. Generația Z nu este diferit. Ignorarea tendințelor te va plasa in situația de a avea automatele pline. Asta nu înseamnă că singurele lucruri pe care trebuie să le oferi sunt cafeaua, limonadele reci și smoothie-urile. Poziționează-te la mijloc și oferă un amestec bun de produse care oferă suficientă varietate pentru a-ți asigura vânzări de durată.